Notis Privasi Pemohon Pekerjaan Pax8

Kemas kini terakhir – Februari 2024

Ketahui lebih lanjut tentang komitmen kami terhadap perlindungan privasi

Notis privasi ini memberitahu anda perkara yang berlaku kepada apa-apa maklumat peribadi yang anda berikan kepada kami, atau apa-apa maklumat yang mungkin kami kumpulkan daripada atau tentang anda. Notis privasi ini juga mengandungi maklumat berguna tentang individu yang perlu dihubungi jika anda mempunyai soalan atau pertanyaan.

Pax8, Inc. dan/atau entiti gabungannya (“Pax8”, “kami”, “kita”, “milik kami”, atau “Syarikat”) bertanggungjawab untuk pemprosesan Maklumat Peribadi anda seperti yang dinyatakan dalam notis ini, berkenaan dengan pengumpulan, pengekalan, penggunaan dan pemprosesan maklumat peribadi lain yang diperoleh melalui proses perekrutan dan pengambilan pekerja, dan bertindak sebagai pengawal Maklumat Peribadi tersebut.

Sebagai pengawal maklumat peribadi, kami bertanggungjawab untuk memutuskan cara kami memproses maklumat tentang anda. Kami mengambil privasi anda secara serius dan kami komited sepenuhnya untuk melindungi maklumat peribadi anda pada setiap masa. Kami hanya akan memproses maklumat peribadi anda mengikut undang-undang privasi di rantau anda berada, hal ini termasuk apa-apa undang-undang penggantian yang berkuat kuasa dari semasa ke semasa.

Kami mungkin mengumpul maklumat peribadi (termasuk kategori khas/data sensitif, dan maklumat peribadi yang berkaitan dengan sabitan jenayah) yang anda serahkan untuk menyokong permohonan anda demi bekerja dengan kami.

Apabila anda memohon pekerjaan di Pax8, kami mungkin mengumpul dan memproses maklumat berikut tentang anda:

  • Butiran pengenalan anda, contohnya, nama, alamat, tarikh lahir, jantina dan butiran kenalan anda, termasuk alamat e-mel dan nombor telefon.
  • Butiran kelayakan, kemahiran, pengalaman, pendidikan dan sejarah pekerjaan anda, termasuk keupayaan anda untuk memenuhi keperluan pekerjaan.
  • Maklumat tentang pampasan semasa anda, termasuk kelayakan untuk mendapat manfaat sejauh mana yang dibenarkan oleh undang-undang yang berkenaan.
  • Bukti tentang kelayakan anda untuk bekerja.
  • Data yang anda serahkan dalam resume / CV, surat, sampel penulisan atau bahan bertulis lain yang diperlukan untuk penilaian pekerjaan.
  • Data yang dijana oleh penemu duga dan perekrut berdasarkan interaksi dengan anda.
  • Nombor keselamatan sosial.
  • Keahlian kesatuan sekerja, atau keahlian persatuan profesional atau perdagangan.
  • Status imigresen dan permit kerja.
  • Maklumat tentang kesihatan anda, seperti apa-apa kecacatan yang mungkin anda alami.

 

Sebagaimana yang sesuai dan relevan dengan pekerjaan yang anda mohon, kami mungkin menjalankan semakan latar belakang, termasuk semakan latar belakang jenayah, sejauh mana yang dibenarkan oleh undang-undang yang berkenaan. Semakan latar belakang dilakukan mengikut undang-undang yang berkenaan.

Anda tidak mempunyai kewajipan undang-undang atau kontraktual untuk memberikan maklumat peribadi anda kepada Pax8 semasa proses perekrutan. Walau bagaimanapun, jika anda tidak memberikan maklumat tersebut, kami mungkin tidak dapat memproses permohonan anda dengan betul atau sama sekali.

Kami mengumpul maklumat peribadi tentang calon daripada sumber berikut:

  • Anda, calon.
  • Pekerja Pax8 sedia ada yang merujuk atau mencalonkan anda untuk bekerja dengan kami.
  • Agensi perekrutan.
  • Pihak berkuasa kerajaan (seperti pihak berkuasa cukai tempatan).
  • Referi ternama anda yang telah anda minta untuk memberikan rujukan kepada kami.
  • Jika dibenarkan oleh undang-undang, penyedia penyaringan latar belakang pihak ketiga, agensi rujukan kredit, agensi pencegahan penipuan, penyaringan sekatan dan agensi penyaringan sabitan jenayah; dan
  • Jika dibenarkan oleh undang-undang, sumber lain yang tersedia kepada awam, seperti tapak rangkaian media sosial (seperti LinkedIn, Instagram dan Twitter).

Kami mungkin memproses maklumat peribadi untuk:

Tujuan pemprosesanAsas Undang-undang
Menilai kemahiran, kelayakan dan kesesuaian anda untuk peranan, termasuk mendapatkan rujukan dan menjalankan semakan latar belakang yang sesuai.Kepentingan sah (untuk memastikan kami mengambil calon yang sesuai).
Proses perekrutan (termasuk rundingan dan berkomunikasi dengan anda tentang permohonan anda).Kepentingan sah (untuk menjalankan proses perekrutan yang adil dan cekap).

Mematuhi kewajipan undang-undang dan kawal selia kami, termasuk untuk:

 

  • mencegah kerja haram;
  • mematuhi kewajipan kesihatan dan keselamatan;
  • bertindak balas terhadap pemantauan statistik kerajaan;
  • menilai kelayakan dan kesesuaian individu untuk skim kawal selia yang relevan yang mesti kita patuhi;
  • mempertimbangkan sama ada penyesuaian perlu dibuat untuk menempatkan individu dengan kecacatan;
  • berhubung dengan pihak berkuasa cukai yang relevan dan entiti atau agensi kerajaan yang lain berkenaan dengan lampiran perolehan dan potongan serupa; serta
  • komunikasi dengan badan awam atau badan kawal selia.
Pematuhan terhadap kewajipan undang-undang.
Merakam temu duga untuk tujuan kawalan kualiti dan untuk melatih penemu duga kami.Bergantung pada undang-undang tempatan, sama ada kepentingan sah (untuk memantau kualiti penemu duga kami) atau persetujuan anda.
Menjalankan pemantauan peluang yang sama rata.Persetujuan.
Menjalankan analitik berkenaan dengan amalan perekrutan Pax8.Kepentingan sah (untuk memastikan kami dapat memperbaik amalan perekrutan kami jika perlu).
Menangani apa-apa pertikaian undang-undang yang melibatkan anda atau bakal pekerja, pekerja semasa, atau bekas pekerja, pekerja, atau kontraktor lain.Kepentingan sah (untuk menubuhkan, melaksanakan atau mempertahankan diri kami terhadap tuntutan undang-undang).
Tujuan jaminan kualiti, pemantauan, dan latihan kakitangan.Kepentingan sah (untuk memastikan amalan perekrutan kami dijalankan dengan betul).
Menggalakkan keselamatan dan sekuriti personel kami (termasuk dengan mengesan dan menghentikan ancaman terhadap personel dan harta kami).Kepentingan sah (untuk memastikan kesejahteraan dan keselamatan kakitangan kami).

Sila ambil perhatian bahawa senarai aktiviti pemprosesan yang disertakan dalam seksyen ini tidak lengkap. Maklumat tersebut merupakan ilustrasi tentang jenis pemprosesan yang berbeza yang mungkin kami lakukan. Sila hubungi DPO Pax8 jika anda mempunyai soalan tentang sama ada kami memproses data anda untuk tujuan tertentu yang tidak disenaraikan dalam seksyen ini.

Jika anda gagal memberikan maklumat peribadi

Jika anda gagal memberikan maklumat apabila diminta, yang diperlukan bagi kami untuk mempertimbangkan permohonan anda (seperti bukti kelayakan atau sejarah kerja), kami tidak akan dapat memproses permohonan anda dengan berjaya.

Cara kami menggunakan kategori khas atau maklumat peribadi sensitif

Kami memproses kategori khas maklumat peribadi atau maklumat peribadi sensitif untuk:

  • Menjalankan kewajipan yang kami ada untuk melaksanakan kedua-dua hak khusus Pax8 dan anda yang dikenakan oleh undang-undang pekerjaan;
  • Membuat, mengemukakan, atau mempertahankan tuntutan undang-undang; dan
  • Dalam kes maklumat peribadi tentang kesihatan fizikal atau mental anda, membolehkan Pax8 menilai kapasiti kerja anda dan membuat keputusan untuk tujuan kesihatan pekerjaan.

Pembuatan keputusan automatik

Pada masa ini, Pax8 tidak membuat apa-apa keputusan dalam proses pengambilan pekerja menggunakan cara automatik. Jika kami membuat perubahan penting kepada cara kami memproses maklumat peribadi anda, kami akan memberitahu anda dan juga mungkin mengubah suai Notis Privasi ini.

Cara kami mungkin berkongsi maklumat peribadi anda dengan pihak ketiga

Kami mungkin berkongsi maklumat peribadi anda:

  • Secara dalaman dengan syarikat induk, ahli gabungan, anak syarikat serta unit dan jabatan perniagaan kami yang lain dalam Pax8 untuk proses perekrutan dan pemilihan pekerjaan. Hal ini mungkin termasuk, sebagai contoh, ahli sumber manusia dan pasukan perekrutan, penemu duga yang terlibat dalam proses perekrutan, pengurus dalam kawasan perniagaan dengan kekosongan, dan kakitangan IT jika akses kepada data diperlukan untuk pelaksanaan peranan mereka.
  • Dengan pihak ketiga, termasuk pihak ketiga yang berada di A.S., yang kami libatkan untuk menyediakan perkhidmatan seperti pengehosan, sokongan dan pengekalan apa-apa platform perekrutan. Penyedia perkhidmatan ini tertakluk pada kewajipan pemprosesan data kontraktual yang ketat dan tidak menggunakan data untuk tujuan mereka tetapi memproses data hanya bagi pihak kami dan mengikut arahan kami.
  • Sekiranya kami membuat tawaran pekerjaan kepada anda, kami mungkin menghubungi bekas majikan untuk mendapatkan rujukan bagi anda (jika kami mempunyai kepentingan yang munasabah dalam mengesahkan maklumat anda dan hal ini perlu dilakukan untuk tujuan pengesahan atau jika anda telah membenarkan kami menghubungi bekas majikan anda) dan dengan semakan latar belakang pekerjaan, penyedia akan mendapatkan apa-apa semakan latar belakang yang diperlukan, sejauh mana semakan latar belakang tersebut dibenarkan oleh undang-undang yang berkenaan dan perlu untuk menilai kesesuaian anda bagi peranan/pekerjaan yang anda mohon.
  • Jika kami terlibat dalam penyusunan semula, penggabungan, pemerolehan atau penjualan sebahagian atau semua aset kami, dalam kes ini, kami mungkin mendedahkan maklumat peribadi anda kepada bakal penjual atau pembeli (dan/atau penasihatnya). Penerima maklumat peribadi akan memproses data seperti yang dinyatakan dalam notis ini dan/atau memberikan notis tambahan mengikut undang-undang yang berkenaan.
  • Untuk mematuhi undang-undang yang berkenaan atau melindungi hak dan kepentingan kita. Sebagai contoh, kami mungkin mendedahkan maklumat peribadi anda jika kami menentukan bahawa pendedahan tersebut adalah wajar untuk mematuhi undang-undang, melindungi hak, harta atau kepentingan kami atau orang lain, atau mencegah penipuan atau penyalahgunaan.

Jika kami memindahkan maklumat peribadi anda, kami akan melaksanakan langkah perlindungan yang sesuai untuk memastikan bahawa pemindahan tersebut dijalankan dengan mematuhi undang-undang dan peraturan perlindungan data yang berkenaan. Bagi memastikan tahap perlindungan ini untuk maklumat peribadi anda, Pax8 boleh menggunakan perjanjian pemindahan data dengan penerima pihak ketiga.

Sila hubungi kami jika anda ingin mendapatkan maklumat lanjut tentang mekanisme tertentu yang telah kami gunakan untuk memindahkan maklumat peribadi anda.

Keselamatan data

Kami telah melaksanakan langkah keselamatan yang sesuai untuk mengelakkan maklumat peribadi anda daripada hilang secara tidak sengaja, digunakan atau diakses tanpa kebenaran, diubah atau didedahkan. Selain itu, kami mengehadkan akses kepada maklumat peribadi anda kepada pekerja, ejen, kontraktor dan pihak ketiga lain yang mempunyai keperluan perniagaan yang perlu diketahui. Mereka hanya akan memproses maklumat peribadi anda atas arahan kami dan mereka tertakluk pada tugas kerahsiaan. 

Kami telah menyediakan prosedur untuk menangani apa-apa pelanggaran keselamatan data yang disyaki dan akan memberitahu anda dan mana-mana pengawal selia berkenaan tentang pelanggaran disyaki jika kami dikehendaki berbuat demikian dari segi undang-undang.

Pemindahan antarabangsa

Maklumat peribadi anda akan disimpan pada pelayan yang berada di Amerika Syarikat, UK atau EEA.

Jika dikehendaki oleh undang-undang yang berkenaan, persetujuan anda untuk pemindahan data anda ke luar negara asal anda akan diperoleh sebagai sebahagian daripada permohonan anda.

Sebagai sebuah organisasi antarabangsa, personel yang dibenarkan mungkin mengakses data anda di mana-mana negara tempat kami beroperasi. Oleh itu, kami mungkin perlu memindahkan butiran anda kepada ahli kumpulan kami yang berada di negara yang mungkin tidak mempunyai undang-undang perlindungan data atau privasi yang setara dengan yang terpakai di negara anda sendiri. Kami juga mungkin perlu memindahkan data anda kepada penyedia perkhidmatan pihak ketiga yang berada di negara lain.

Tidak kira tempat maklumat peribadi anda dipindahkan, kami akan melaksanakan langkah perlindungan yang sesuai untuk memastikan data anda diurus dengan selamat dan mengikut undang-undang yang berkenaan. Bagi individu yang berada di EEA dan UK, hal ini biasanya bermakna memasuki Klausa Kontrak Standard dengan penerima data anda yang berada di negara yang tidak diiktiraf sebagai mempunyai undang-undang perlindungan data yang mencukupi. Butiran lanjut mengenai langkah perlindungan ini dapat diperoleh daripada DPO yang butirannya diberikan di bawah.

Tempoh kami mengekalkan maklumat peribadi anda

Kami akan mengekalkan maklumat peribadi anda tidak lebih lama daripada yang diperlukan untuk pelaksanaan kewajipan kami atau untuk mencapai tujuan maklumat itu dikumpulkan, atau sebagaimana yang mungkin dibenarkan di bawah undang-undang yang berkenaan. Melainkan jika dikehendaki atau dilarang oleh undang-undang, kami mungkin mengekalkan maklumat peribadi pemohon pekerjaan yang tidak berjaya sehingga empat bulan selepas keputusan perekrutan dibuat. Dalam sesetengah kes, anda mungkin bersetuju untuk kami mengekalkan maklumat peribadi anda lebih lama jika anda ingin dipertimbangkan untuk jawatan masa depan.

Jika permohonan pekerjaan anda berjaya, maklumat peribadi yang dikumpulkan semasa proses perekrutan akan dipindahkan ke fail personel anda dan disimpan sepanjang tempoh pekerjaan anda. Tempoh pengekalan data anda akan diberikan kepada anda dalam notis privasi pekerja.

Anda mungkin mempunyai hak tertentu yang berkaitan dengan Maklumat Peribadi anda, tertakluk pada undang-undang perlindungan data tempatan. Bergantung pada undang-undang yang berkenaan, hak ini mungkin termasuk hak untuk:

  • Mengakses Maklumat Peribadi anda yang kami pegang
  • Mengetahui lebih lanjut tentang cara kami memproses Maklumat Peribadi anda 
  • Memperbetulkan Maklumat Peribadi yang tidak tepat dan, dengan mengambil kira tujuan pemprosesan Maklumat Peribadi, memastikan Maklumat Peribadi itu adalah lengkap
  • Memadam atau menghapus Maklumat Peribadi anda
  • Mengehadkan pemprosesan kami terhadap Maklumat Peribadi anda
  • Memindahkan Maklumat Peribadi anda kepada pengawal lain, sejauh mana yang mungkin 
  • Membantah apa-apa pemprosesan Maklumat Peribadi anda
  • Menarik diri daripada pendedahan tertentu Maklumat Peribadi anda kepada pihak ketiga 
  • Tidak tertakluk pada keputusan berdasarkan pemprosesan automatik semata-mata, termasuk pemprofilan, yang menghasilkan kesan undang-undang (“Pembuatan Keputusan Automatik”);
  • Menarik balik persetujuan anda pada bila-bila masa (sejauh mana yang kami memproses berdasarkan persetujuan), tanpa menjejaskan kesahan pemprosesan berdasarkan persetujuan tersebut sebelum penarikan balik; dan
  • Tidak didiskriminasi kerana melaksanakan hak anda seperti yang dinyatakan di atas.

 

Jika anda ingin menyemak, mengesahkan, membetulkan atau meminta pemadaman maklumat peribadi anda, membantah pemprosesan maklumat peribadi anda, atau meminta kami memindahkan salinan maklumat peribadi anda kepada pihak lain, sila hubungi [email protected]

Hak untuk menarik balik persetujuan anda

Apabila anda memohon untuk peranan ini, anda memberikan persetujuan kepada kami untuk memproses maklumat peribadi anda bagi tujuan urusan perekrutan. Anda berhak menarik balik persetujuan anda untuk pemprosesan bagi tujuan itu pada bila-bila masa. Untuk menarik balik persetujuan anda, sila hubungi [email protected]. Setelah kami menerima pemberitahuan bahawa anda telah menarik balik persetujuan anda, kami tidak akan memproses permohonan anda lagi dan, tertakluk pada dasar pengekalan kami, kami akan melupuskan maklumat peribadi anda dengan selamat.

Cara menghubungi kami

Pax8 telah melantik Pegawai Perlindungan Data dan Perwakilan Uni Eropa . Untuk melaksanakan hak anda mengenai maklumat peribadi anda atau jika anda mempunyai apa-apa soalan mengenai Notis Privasi ini atau amalan privasi kami, sila isi borang ini, hantar e-mel kepada kami di [email protected], hubungi kami di 1-855-884-PAX8 (7298), atau tulis kepada kami di:

 

Perhatian: Pegawai Perlindungan Data

Pax8, Two the Distillery
2 Avon Street
Bristol BS2 0GR, UK
[email protected]

Perhatian: Perwakilan Uni Eropa
Pax8 Deutschland GmbH
Schumannstraße 27
60325 Frankfurt am Main
Germany
[email protected]

Apabila anda menghubungi kami, sila nyatakan negara dan/atau negeri yang anda tinggal.

Kami komited untuk bekerjasama dengan anda supaya mendapatkan penyelesaian yang adil bagi apa-apa aduan atau kebimbangan mengenai privasi. Walau bagaimanapun, jika anda percaya bahawa kami tidak dapat membantu dengan aduan atau kebimbangan anda, dan anda berada di Kawasan Ekonomi Eropah atau United Kingdom, anda mempunyai hak untuk membuat aduan kepada pihak berkuasa penyeliaan yang kompeten.  Jika anda bekerja atau tinggal di negara yang merupakan ahli Kesatuan Eropah atau yang berada di EEA, anda boleh mendapatkan butiran kenalan untuk pihak berkuasa perlindungan data anda yang sesuai di tapak web berikut.

North America

United States
English

Europe, Middle East, Africa

United Kingdom
English
Austria
Deutsch
Germany
Deutsch
Switzerland
Deutsch français
Belgium
français
France
français
Other Europe
English

Asia-Pacific

Australia
English
Other Asia-Pacific
English